Nu toți clienții merită timpul tău. Cum îi alegi?

Ascultă și pe Apple PodcastSpotifyGoogle Podcast

În acest episod vorbesc despre cum să ne alegem clienții.

Chiar dacă ești designer la început de drum, vine un moment în care vrei, nu vrei, faci greșeli. Lucrezi fără un contract și îți iei țeapă, accepți un proiect chiar dacă nu îți place atitudinea clientului and so on. Lista e lungă.

Dar depinde doar de tine dacă vrei să repeți greșelile sau dacă înveți din ele. Iar în momentul în care alegi să înveți din ele, lucrurile se schimbă înspre bine.

Subiecte

    1. Cum să faci o alegere bună când vine vorba de oameni și proiecte.
    2. Este foarte important să lucrezi alături de oameni de calitate.
    3. Adoptând o mentalitate flexibilă, începi să vezi altfel lumea. Încrederea în forțele proprii va fi mult mai mare, iar calitatea deciziilor, a clienților și proiectelor se va îmbunătăți.

Idei principale

    1. Odată cu experiența, vei putea să îți setezi niște criterii clare prin care să îți alegi clienții.
    2. În prima perioadă a carierei tale de designer, îți va fi destul de greu să spui NU. Și este normal, pentru că în perioada asta înveți cum stau lucrurile.
    3. Pentru a trece mai departe, musai musai să ai o gândire flexibilă: să îți dorești să înveți, să accepți provocările, să te încăpățânezi în fața eșecului și să înveți din critici.
    4. În momentul în care înveți din greșeli, înveți să spui și NU.
    5. Cele mai simple modalități de a refuza un proiect sunt: să ridici prețurile, să îi faci clientului o altă recomandare sau să îi spui pur și simplu că ești super ocupat, cu unii din ei nu are rost să îți pierzi vremea.
    6. Crezi sau nu, dar clienții se schimbă odată cu cercurile în care te învârți. Ai grijă să ai alături oameni care te motivează și îți susțin creativitatea, nu oameni care te trag în jos.
    7. Interacționează, interacționează și interacționează! Fii tu cel care acționează și nu lăsa efectul spectatorului să îți fure oportunitățile!